www.sp87.poznan.pl

Bibliotekarz poleca

Dla Uczniów

1. Roald Dahl – Charlie i fabryka czekolady   Książka

Pan Wonka ma pomysły doprawdy nie z tego świata: w swej sławnej fabryce czekolady wymyśla niesłychane smakołyki, ale nikt jeszcze nie był w środku ani nie widział pana Wonki! Charlie Bucket nie może uwierzyć w swoje szczęście, kiedy znajduje Złoty Talon, który pozwala mu zwiedzić wspaniała fabrykę. Ale i tak nawet nie przeczuwa, jakie go jeszcze czekają niespodzianki.

 

2. A.A. Milne – Kubuś Puchatek Książka

Puchatek przechadzał się w pobliżu domku osiołka Kłapouchego. Kubuś spotkał przyjaciela stojącego smutno w kępie octu. Od razu spostrzegł, że coś złego się wydarzyło. Okazało się, że Kłapouchy nie ma swojego ogona. Kubuś pomyślał, że osiołek za pewne zgubił go podczas porannego spaceru, jednak Kłapouchy był pewien, że ogon został ukradziony. Puchatek obiecał pomóc przyjacielowi w poszukiwaniach

 

3. Eric-Emmanuel Schmitt – Oskar i pani Róża Książka

Czy w ciągu dwunastu dni można poznać smak życia i odkryć jego najgłębszy sens? Dziesięcioletni Oskar nie wierzył, że to możliwe, aż do spotkania z tajemniczą panią Różą, która ma za sobą karierę zapaśniczki i umie znaleźć wyjście z każdej sytuacji... Piękna, mądra i niepozbawiona humoru opowieść o tym, jak pokonać strach, odnaleźć wiarę i nie poddać się w obliczu nieszczęścia. Ta książka da Wam siłę i nadzieję, a kto wie? - może nawet zmieni Wasze życie...

 

4. Tove Jansson – Muminki  Książka

Jedna z książek z serii o Muminkach autorstwa Tove Jansson rozpoczyna się zimą. Jednak o tej porze większość istot smacznie śpi i nic ciekawego się nie dzieje, wiec właściwe wydarzenia zaczynają się w czasie wiosny. Po przebudzeniu się Włóczykij, Ryjek i Muminek znajdują cylinder. Jest to przedmiot magiczny….

 

Dla rodziców

1. Irena Koźmińska, Elżbieta Olszewska - Z dzieckiem w świat wartości

Współczesne dzieci cierpią na anemię emocjonalną. Zaspakajanie potrzeb fizycznych, psychicznych i duchowych dziecka w atmosferze bezwarunkowej miłości jest warunkiem jego zdrowia emocjonalnego i prawidłowego rozwoju. Jak to czynić? Jak uchronić, czego uczyć, co rozwijać w dziecku, by stało się stabilnym emocjonalnie, pełnowartościowym człowiekiem?

 
2. Daniel Goleman - Inteligencja emocjonalna

Jakie cechy umysłu czy ducha decydują o tym, kto odniesie sukces? Dlaczego niektórzy ludzie wydają się posiadać umiejętność życia, a inni nie? Na te pytania odpowiada Goleman w swej książce. Przedstawia w niej nową koncepcję psychologiczną, która stwierdza, że najwięcej zależy od naszej umiejętności kontroli emocji i współdziałania z innymi ludźmi.
Autor prezentuje także sposoby, jak można wzmóc współpracę między naszą inteligencją racjonalną i emocjonalną, by osiągnąć życiowy sukces.

3. Doris Brett – Bajki które leczą

Autorka pokazuje, w jaki sposób nawiązać kontakt z dzieckiem, stosując metodę, która nie tylko rozwiązuje problemy dziecka, ale też umacnia więź pomiędzy nim a jego rodzicami. Do nich właśnie adresowana jest ta książka (choć jej lekturę można polecić wszystkim osobom, które pracują z dziećmi). Zamieszczone w niej opowiadania autorka wymyśliła kiedyś dla własnej córki. Każde z nich można jednak bez trudu przekształcić i dostosować do potrzeb swojego dziecka, które z radością przyjmie opowiadanie stworzone specjalnie dla niego. 

4. Archibald D. Hart - Twoje dziecko i stres

Stres zbiera coraz obfitsze żniwo wśród dzieci. Wiele z nich dorasta w atmosferze rywalizacji, wysokich oczekiwań, często doświadczają deficytu miłości i bezpieczeństwa. W efekcie są nadmiernie pobudzone, żyją pod dużą presją, doświadczają stałych niepokojów. Zdaniem Archibalda Harta rodzice mogą i powinni już dziś podejmować działania, by uodpornić swoje dzieci na działanie stresu.
Książka Harta z pewnością będzie w tym bardzo pomocna. Pomoże ona:

  • zrozumieć unikalną wrażliwość dziecka na stres
  • wskazać główne czynniki stresu w jego życiu
  • nadać życiu rodzinnemu zdrowszy, mniej stresujący charakter
  • usunąć czynnik stresu z dyscyplinowania
  • nauczyć dziecko umiejętności panowania nad takimi stresującymi emocjami, jak gniew i lęk
  • stawiać przed dzieckiem wyzwania bez podnoszenia poziomu stresu
  • uczyć bezpieczeństwa i ostrożności bez zaszczepiania strachu i niepokoju.

http://www.sp87.poznan.pl/Bibliotekarz_poleca.html